Environment

Environment

Saturday, September 30, 2017

Delonix Regia - Poinciana - Flame tree

U kent natuurlijk allemaal de Jacaranda, dus daar zal ik verder nu niet over uitweiden. Ze lijken een ietje op de paulownia, maar zijn beter geschikt voor het klimaat hier. Ze groeien ook snel, en kunnen heel goed tegen droogte. En ze bloeien ook met van die fijne blauwe klokjes waar ik zo van hou.

// You all know the Jacaranda, so I won't bother you with that. They look a bit like Paulownia, but are better suited for the climate here. They also grow very fast, and can stand heat and draught well.
And they flower with those nice blue bells that I so like.



Maar wat zie ik in het tuincentrum? (40€ voor een boom van ca 3-4 meter)

// And what do I see in the garden center? (40€ for a tree of ca. 3-4 meter)


Die ken ik nog wel uit Australia, ik heb er zelfs zaden van meegenomen, uit Brisbane, en die heb ik nog! (Hello, Anne!)

// I know this one from Australia, and I even took seeds from one in Brisbane, that I still have. (Hi, Anne!)




Oe!



No comments:

Post a Comment